torsdag 11 augusti 2011

Fåtöljer!

Dags att kolla in fåtöljer!
Jag har aldrig riktigt gillat sittgrupper där sofforna och fåtöljerna matchar, inte heller är jag speciellt förtjust i klumpiga tygfåtöljer eller strikta läder/krom skapelser.
Nedan följer en lista på fåtöljer jag däremot gärna hade haft i min ägo:

1) TRIFOLIUM CHAIR av Dennis Marquat för OX Design. 7.690kr hos Länna Möbler


 2) PEACOCK CHAIR av Hans J Wegner för PP Möbler. 49 000kr hos Scandinaviandesign.com





3) PRINCE SVART av Louise Campbell för Hay 25 899kr hos Länna Möbler




4) EAMES ROCKING CHAIR RAR av Ray Eames & Charles Eames för Vitra. 4 200kr hos Rum21






5) BUBBLE CHAIR av Eero Aarnio för Adelta. 43 750kr hos Scandinaviandesign.com




6) CIRCLE CHAIR av Hans J Wegner för PP Möbler. 47 500kr hos Scandinaviandesign.com




7) SLOW CHAIR & OTTOMAN av Ronan & Erwan Bouroullec för Vitra. 21.025 kr hos Nordiska Galleriet







8) STING RAY av Thomas Pedersen för Fredericia. 11 900kr hos rum21.se


Jag skulle också kunna tänka mig en sliten läderfotölj men några snygga sådana har jag fatiskt inte lyckats hitta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar