tisdag 21 juni 2011

Rumsavskiljare.

Jag letar och letar efter en rumsavskiljare.
Mitt sovrum är närmre 60kvm och 6m högt i tak, vilket känns lite slöseri med utrymme. Jag har därför bestämt mig för att skärma av den alkovliknande delen där sängen står.
 Rummet har snedtak med bjälkar och för att bibehålla den luftiga höga känslan tänker jag att ett modulärt hyllsystem med ihåliga moduler borde vara det bästa. Då kan jag dessutom följa snedtaket i hyllans konstruktion.
Dessa hyllsystem har jag tittat på men jag funderar på om det inte skulle gå att kombinera några olika.. Stacked av Muuto skulle nog bli extra fin med en liten plexibox från kartell i mitten.

Bookshelf  Natsiq by Bleu Nature
Foto:  Bleu Nature
 Optic by Ppatrick Jouin for kartell

Foto: Kartell
 Stacked by JDS Architects for Muuto

Foto: Muuto
 Tetrad Mega by Brave Space Design
Foto Brave Space design
 Varvis by Gylldorff och Svalin

Foto: Gyldorff och Svalin
Troligtvis blir det ett hopplock av Stacked moduler med lite annat smått och gott inpetat här och var. De andra hyllorna verkar vara svåra att få tag på. Typiskt tråkigt och typiskt vanligt dilemma.
Stacked finns iallafall att köpa på bla Svenssons i Lammhult.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar